ציפורן חודרנית - אבחון וטיפול

אבחון

רופא מוסמך יכול לאבחן ציפורן חודרנית על סמך התסמינים שלכם ובדיקה של הציפורן והעור שמסביב.

טיפול

אם תרופות ביתיות לא עזרו לציפורן החודרנית שלכם, הרופא עשוי להמליץ לכם על הטיפולים הבאים:

הרמת הציפורן: במידה וחומרת הציפורן החודרנית היא קלה, הרופא עשוי להרים בזהירות את קצה הציפורן החודרת ולהניח מתחתיה כותנה, חוט דנטלי או סד. זה מפריד את הציפורן מהעור שמעל ועוזר לציפורן לצמוח מעל קצה העור, בדרך כלל תוך 2 עד 12 שבועות. בבית, תצטרכו להשרות את הבוהן ולהחליף את הכותנה או הסד מדי יום. הרופא עשוי לרשום קרם המכיל קורטיקוסטרואידים למריחה לאחר השרייה.

גישה אחרת, הממזערת את הצורך בהחלפה יומיומית, משתמשת בכותנה מצופה בתמיסה המקבעת אותה במקום והופכת אותה לעמידה למים (קולודיון).

הדבקת הציפורן: בשיטה זו, הרופא מושך את העור מהציפורן החודרנית בעזרת סרט.
לאחר מכן מניח סד מנקז מתחת לציפורן. בנוסף, הרופא מרדים את הבוהן ומחדיר צינור זעיר מתחת לציפורן החודרנית. סד זה נשאר במקומו עד שהציפורן גדלה מעל קצה העור. שיטה זו מסייעת להקל גם על הכאב של ציפורן חודרנית.

הסרה חלקית של הציפורן: עבור ציפורן חודרנית חמורה יותר (עור דלקתי, כאב ומוגלה), הרופא עשוי להרדים חלקית את הבוהן ולחתוך או להסיר את החלק החודרני של הציפורן. זה יכול לקחת 2 עד 4 חודשים עד שהציפורן תצמח בחזרה.

הסרת הציפורן והרקמות: אם הבעיה חוזרת שוב ושוב על אותה בוהן, הרופא עשוי להציע להסיר חלק מהציפורן יחד עם הרקמה הבסיסית (מיטת הציפורן). הליך זה עשוי למנוע מאותו חלק של הציפורן לצמוח בחזרה. הרופא ירדים חלקית את הבוהן וישתמש בכימיקלים, בלייזר או בשיטות אחרות.

טיפול בציפורן חודרנית
טיפול בציפורן חודרנית עשוי לכלול הנחת כותנה מתחת לקצה הציפורן כדי להפריד את הציפורן מהעור שמעל. זה עוזר לציפורן לצמוח מעל קצה העור.

לאחר הליך של הסרת ציפורניים, ניתן לקחת משכך כאבים לפי הצורך. מריחת תכשיר מיוחד למשך מספר דקות למשך מספר ימים, עד שהנפיחות יורדת. לנוח ולהרים את הבוהן במשך 12 עד 24 שעות. לאחר הטיפול כשאתם חוזרים לשגרה, הימנעו מפעילויות שפוגעות או מכאיבות לבוהן שלכם, ואל תשחו או השתמשו בג'קוזי עד שהרופא שלכם יגיד לכם שזה בסדר לעשות זאת. זה בסדר להתקלח יום אחרי הניתוח. התקשרו לרופא שלכם אם הבוהן לא מחלימה.

לפעמים, גם לאחר ניתוח מוצלח, הבעיה מתרחשת שוב. טיפולים כירורגיים טובים יותר במניעת הבעיה מאשר טיפולים שאינם כירורגיים.

לקביעת ייעוץ ללא עלות מלאו פרטים או חייגו 074-7643454

טיפול ביתי

ניתן לטפל ברוב המקרים של ציפורניים חודרניות בבית. כך:

השרו את הרגליים במים חמימים וסבון: עשו זאת במשך 10 עד 20 דקות 3 עד 4 פעמים ביום עד שמצב הבוהן משתפר.

הניחו כותנה או חוט דנטלי מתחת לציפורן: לאחר כל השרייה, הניחו פיסות כותנה טריות או חוט דנטלי בשעווה מתחת לקצה הציפורן החודרנית. זה יעזור לציפורן לצמוח מעל קצה העור.

מרחו וזלין: מרחו וזלין על האזור הרך וחבשו את הבוהן.

נעלו נעליים מאווררות: שקלו לנעול נעליים מאווררות או סנדלים עד שהבוהן שלכם תרגיש טוב יותר.

קחו משככי כאבים: משכך כאבים ללא מרשם כגון פרצטמול (טיילנול, אחרים) או איבופרופן (Advil, Motrin IB, אחרים) עשוי לעזור להקל על כאבי הבוהן.

השרייה של כפות הרגליים במים וסבון יכולה למנוע ציפורן חודרנית
השרייה של כפות הרגליים במים חמימים וסבון יכולה לסייע בטיפול בציפורן חודרנית

איך להתכונן לפגישה עם רופא

רופא המשפחה שלכם או רופא כף רגל יכולים לאבחן ציפורן חודרנית. הכינו רשימה של שאלות לשאול במהלך הפגישה. כמה שאלות בסיסיות לדוגמא:

• האם המצב שלי זמני או ארוך טווח (כרוני)?
  • מהן אפשרויות הטיפול שלי והיתרונות והחסרונות של כל אחת מהן?
  • לאילו תוצאות אני יכול לצפות?
  • האם אוכל לחכות לראות אם המצב חולף מעצמו?
  • על איזו שגרת טיפוח ציפורניים אתה ממליץ בזמן שהבוהן שלי מחלימה?

הרופא צפוי לשאול אתכם שאלות כגון:

• מתי התחלת לחוות תסמינים?
  • האם יש לך את התסמינים כל הזמן?
  • באילו טיפולים בבית השתמשת?
  • האם יש לך סוכרת או מצב אחר שגורם לזרימת דם לקויה לרגליים או לכפות הרגליים?